• A GENDER-IDEOLÓGIA HATALMÁNAK A METOO MOZGALMA ALKOTTA A FEDEZETÉT.
    ÚGY KONVERGÁL A WOKE A SZÉLSŐBALOLDALHOZ, MINT AZ ABSZOLUTISTA WEIMARIZÁLÓDÓ NÉMETORSZÁG A 20. SZÁZADBAN A FASIZMUSHOZ.
    A GENDER-IDEOLÓGIA HATALMÁNAK A METOO MOZGALMA ALKOTTA A FEDEZETÉT. ÚGY KONVERGÁL A WOKE A SZÉLSŐBALOLDALHOZ, MINT AZ ABSZOLUTISTA WEIMARIZÁLÓDÓ NÉMETORSZÁG A 20. SZÁZADBAN A FASIZMUSHOZ.
    Love
    1
    0 Hozzászólás 0 Megosztás 312 Megtekintések 0 Reviews
  • Hé - hé! Az Olympus kapui újra nyitva vannak, a belépés után egészen az istenekhez lehet kerülni, ne hagyd ki!
    Hé - hé! Az Olympus kapui újra nyitva vannak, a belépés után egészen az istenekhez lehet kerülni, ne hagyd ki!
    0 Hozzászólás 0 Megosztás 330 Megtekintések 0 Reviews
  • Love
    1
    0 Hozzászólás 0 Megosztás 319 Megtekintések 0 Reviews
  • Like
    Love
    2
    0 Hozzászólás 0 Megosztás 271 Megtekintések 0 Reviews
  • Memento mori srácok
    Memento mori srácok
    Love
    Like
    8
    0 Hozzászólás 0 Megosztás 344 Megtekintések 0 Reviews
  • Love
    1
    0 Hozzászólás 0 Megosztás 337 Megtekintések 0 Reviews
  • GÓTIKA

    A "gótikus" kifejezést először az olasz reneszánsz humanisták használták, hogy lenézően utaljanak a középkori művészetre és építészetre. A középkori művészetet sokszor primitívnek és barbárnak tekintették az antik művészettel szemben. A "gót" szó azokra a germán népekre (normann, gót, stb.) utalt, akik a Római Birodalom pusztulása után az új keresztény Európában jelentős szerepet játszottak.

    Az olasz humanisták, akik az antik művészeti és kulturális örökséget helyezték előtérbe, gyakran használták a "gótikus" jelzőt azokra a műalkotásokra, amelyek nem illettek bele az általuk preferált klasszikus idealizmusba és formai tökéletességbe.

    A gótikus művészet eredete a 12. század közepére tehető, és szorosan összefüggött a középkori Európában bekövetkező társadalmi és vallási változásokkal.

    A gótikus stílus megjelenése előtt az európai építészet főként a romanika stílusjegyeit követte, melyet masszív falak, kis ablakok és sötét belső terek jellemeztek. Az 1100-as évek közepén azonban Franciaországban kezdett elterjedni egy új építészeti megközelítés, amelynek középpontjában a fény, a légies tér és az ívelt formák álltak.

    Ez a stílus először a IX. Lajos által pártfogolt Saint Denisi apátság templomának építésével indult el, ahol a nagyobb ablakok és az összekapcsolt oszlopok új megközelítést képviseltek az építészetben. Az új technikák és megoldások gyorsan terjedtek az egész Nyugat-Európában, és a gótikus stílus széles körben elterjedt.

    A gótikus stílus kiemelkedő jellemzői közé tartozik a magas, karcsú falak, a hatalmas, fényáteresztő ablakok, valamint az ívelt és keresztboltozatos mennyezetek alkalmazása. Ezek az elemek nemcsak esztétikailag különlegesek voltak, hanem technikailag is kihívást jelentettek, és új építészeti megoldások kifejlesztését kényszerítették ki, például a lombkoronák, támpillérek és feszített kötőelemek alkalmazását.

    A gótikus stílus jelentős hatással volt az európai kultúrára, és nemcsak az építészetben, hanem a szobrászatban, a festészetben és a kézművességben is megnyilvánult. A gótikus művészet és építészet jellegzetes megjelenése és eszmeiségei hosszú távon formálták az európai művészetet és építészetet.

    Legfőképpen katedrálisok és apátságok, tehát épületek mondhatóak a legnagyobb képviselőinek ennek a stílusirányzatnak, ellentétben a neogótikával ami már más jelentősebb épületekben illetve épületcsoportokban is észlelhető a jelenlétük.

    Legismertebb talán a Notre Dam A Katedrális Párizs szívében található, a Szajna folyó bal partján.

    A katedrális építése az 1160-as években kezdődött, és több mint egy évszázadon át tartott. A katedrális főtervezője Maurice de Sully párizsi püspök volt, és az építés során több generáció építész és munkás dolgozott azon, hogy megvalósítsa ezt az elképesztő műalkotást.

    Az épület csodálatos homlokzata a gótikus építészet jellegzetes jegyeit mutatja, mint például a csipkés ívek, a több szinten elhelyezkedő galériák és a gazdag szobrászati díszítések. A katedrális híres két toronyról is, melyek 69 méter magasak, és lenyűgöző kilátást nyújtanak Párizsra és környékére.

    Az épület belső tere is lenyűgöző. A hatalmas színes üvegablakok a gótikus stílusú templomok egyik legfontosabb jellemzője, és a Notre-Dame-ban ezek különösen gyönyörűek és impozánsak. Az oltártérben a középkori szobrászat remekei találhatók, melyek közül kiemelkedik a Szűz Mária és a Szent József ábrázolása.

    2019-ben egy tűzvész hatalmas károkat okozott az épületben. Érdekesség, hogy az LVMH Moët Hennessy - Louis Vuitton SA, röviden LVMH, a világ egyik legnagyobb luxusáruház és konglomerátum vállalata, olyan neves márkákat tartalmaz, mint a Louis Vuitton, a Dior, a Givenchy, a Moët & Chandon és a Hennessy magára vállalt az oroszlánrészét a Notre Dam feltámadásának.

    Az LVMH csoport jelentős összeget, mintegy 200 millió eurót ígért fel a Notre-Dame újjáépítésére.
    Az összeg célja az volt, hogy segítse az épület helyreállítását, és támogassa a restaurálási munkálatokat. A cég azóta is részt vesz az újjáépítési munkálatokban és anyagi támogatásban részesíti az erre irányuló kezdeményezéseket.
    GÓTIKA A "gótikus" kifejezést először az olasz reneszánsz humanisták használták, hogy lenézően utaljanak a középkori művészetre és építészetre. A középkori művészetet sokszor primitívnek és barbárnak tekintették az antik művészettel szemben. A "gót" szó azokra a germán népekre (normann, gót, stb.) utalt, akik a Római Birodalom pusztulása után az új keresztény Európában jelentős szerepet játszottak. Az olasz humanisták, akik az antik művészeti és kulturális örökséget helyezték előtérbe, gyakran használták a "gótikus" jelzőt azokra a műalkotásokra, amelyek nem illettek bele az általuk preferált klasszikus idealizmusba és formai tökéletességbe. A gótikus művészet eredete a 12. század közepére tehető, és szorosan összefüggött a középkori Európában bekövetkező társadalmi és vallási változásokkal. A gótikus stílus megjelenése előtt az európai építészet főként a romanika stílusjegyeit követte, melyet masszív falak, kis ablakok és sötét belső terek jellemeztek. Az 1100-as évek közepén azonban Franciaországban kezdett elterjedni egy új építészeti megközelítés, amelynek középpontjában a fény, a légies tér és az ívelt formák álltak. Ez a stílus először a IX. Lajos által pártfogolt Saint Denisi apátság templomának építésével indult el, ahol a nagyobb ablakok és az összekapcsolt oszlopok új megközelítést képviseltek az építészetben. Az új technikák és megoldások gyorsan terjedtek az egész Nyugat-Európában, és a gótikus stílus széles körben elterjedt. A gótikus stílus kiemelkedő jellemzői közé tartozik a magas, karcsú falak, a hatalmas, fényáteresztő ablakok, valamint az ívelt és keresztboltozatos mennyezetek alkalmazása. Ezek az elemek nemcsak esztétikailag különlegesek voltak, hanem technikailag is kihívást jelentettek, és új építészeti megoldások kifejlesztését kényszerítették ki, például a lombkoronák, támpillérek és feszített kötőelemek alkalmazását. A gótikus stílus jelentős hatással volt az európai kultúrára, és nemcsak az építészetben, hanem a szobrászatban, a festészetben és a kézművességben is megnyilvánult. A gótikus művészet és építészet jellegzetes megjelenése és eszmeiségei hosszú távon formálták az európai művészetet és építészetet. Legfőképpen katedrálisok és apátságok, tehát épületek mondhatóak a legnagyobb képviselőinek ennek a stílusirányzatnak, ellentétben a neogótikával ami már más jelentősebb épületekben illetve épületcsoportokban is észlelhető a jelenlétük. Legismertebb talán a Notre Dam A Katedrális Párizs szívében található, a Szajna folyó bal partján. A katedrális építése az 1160-as években kezdődött, és több mint egy évszázadon át tartott. A katedrális főtervezője Maurice de Sully párizsi püspök volt, és az építés során több generáció építész és munkás dolgozott azon, hogy megvalósítsa ezt az elképesztő műalkotást. Az épület csodálatos homlokzata a gótikus építészet jellegzetes jegyeit mutatja, mint például a csipkés ívek, a több szinten elhelyezkedő galériák és a gazdag szobrászati díszítések. A katedrális híres két toronyról is, melyek 69 méter magasak, és lenyűgöző kilátást nyújtanak Párizsra és környékére. Az épület belső tere is lenyűgöző. A hatalmas színes üvegablakok a gótikus stílusú templomok egyik legfontosabb jellemzője, és a Notre-Dame-ban ezek különösen gyönyörűek és impozánsak. Az oltártérben a középkori szobrászat remekei találhatók, melyek közül kiemelkedik a Szűz Mária és a Szent József ábrázolása. 2019-ben egy tűzvész hatalmas károkat okozott az épületben. Érdekesség, hogy az LVMH Moët Hennessy - Louis Vuitton SA, röviden LVMH, a világ egyik legnagyobb luxusáruház és konglomerátum vállalata, olyan neves márkákat tartalmaz, mint a Louis Vuitton, a Dior, a Givenchy, a Moët & Chandon és a Hennessy magára vállalt az oroszlánrészét a Notre Dam feltámadásának. Az LVMH csoport jelentős összeget, mintegy 200 millió eurót ígért fel a Notre-Dame újjáépítésére. Az összeg célja az volt, hogy segítse az épület helyreállítását, és támogassa a restaurálási munkálatokat. A cég azóta is részt vesz az újjáépítési munkálatokban és anyagi támogatásban részesíti az erre irányuló kezdeményezéseket.
    Love
    4
    0 Hozzászólás 0 Megosztás 322 Megtekintések 0 Reviews
  • ✌️
    Love
    Wow
    Yay
    Like
    29
    0 Hozzászólás 0 Megosztás 486 Megtekintések 1 Reviews
  • Like
    Love
    9
    3 Hozzászólás 0 Megosztás 326 Megtekintések 0 Reviews
  • Love
    Yay
    Wow
    10
    0 Hozzászólás 0 Megosztás 377 Megtekintések 0 Reviews